Med produktutviklingskampanjen Holdbart Håndverk 2021-2022 – Tidløs ønsker vi å stimulere til flere norske håndverksprodukter på markedet, og større kunnskap og etterspørsel etter holdbart håndverk. Kampanjen gjennomføres på Instagram i perioden 1. november – 1. mars.

Med produktutviklingskampanjen Holdbart Håndverk 2021-2022 – Tidløs ønsker vi å stimulere til flere norske håndverksprodukter på markedet, og større kunnskap og etterspørsel etter holdbart håndverk. Vi ønsker å både inspirere og inspireres til nytenking og synliggjøring av holdbart kvalitetshåndverk.

Kampanjen blir gjennomført på Instagram under profilen @holdbart_handverk. Alle innlegg som tagges med vår profil og merkes med #holdbarthåndverk i perioden 1. november 2021 til 1. mars 2022 vil automatisk delta.

En fagjury velger deretter ut produkter til en utstilling i Bergen sommeren 2022.
I tillegg vil det bli utdelt stipend på kr. 40 000,- til videre arbeid med produktutvikling.

 

Slik deltar du

  • Publiser bilder av både ferdige produkter og arbeidsprosesser på din egen Instagram-profil
  • Beskriv materialvalg og håndverksprosessene, og skriv gjerne om inspirasjon og historien bak produktet
  • Tagg vår profil @holdbart_handverk i bildet/videoen din, samt merk den med emneknaggen #holdbarthåndverk
  • Det er ingen begrensninger på antall innlegg eller produkter man deltar med

 

Produktet 

  • Er solid håndverksmessig utført
  • Er mulig å produsere som en serie
  • Er laget i Norge i 2021-2022
  • Produktet uttrykker høy formbevissthet
  • Har forankring i håndverkstradisjoner
  • Designet er gjerne nyskapende eller bærer en form for egenart
  • Reflekterer håndverkerens tanker om ressursutnyttelse og bærekraft
  • Er holdbart
  • Er laget av håndverker, og håndverker innehar alle rettigheter til produkt og design
  • Produktene må være tilgjengelig for utstilling i 2022

Alle husflidhåndverkere, kunsthåndverkere, brukskunstnere og andre håndverkere oppfordres til å delta.